Masuri de precautie

21 Iunie

In cazul meciurilor in conditii de temperaturi ridicate

 
Odata cu finalul lunii iunie apar problemele cu temperaturile ridicate, iar meciurile de tenis pe canicula devin astfel dificil de gestionat. Chiar daca in weekendurile caniculare programele de turneu prevad pauze de pranz, acolo unde infrastructura clubului permite, uneori marimea turneelor face imposibila mentinerea unei astfel de intreruperi a programului.
Cert este ca atat pe vreme caniculara, cat si in timpul unor meciuri jucate pe temperaturi mai ridicate fata de cele normale in timpul efortului, trebuie sa avem grija de starea noastra fizica. 
In 23-25 iunie in Bucuresti, cu ocazia evenimentului Bucurestiul Joaca Tenis, se anunta maxime de 33˚C, si, chiar daca multe partide au fost programate dimineata sau in intervalul orar 18.00 – 23.00, inevitabil au fost stabilite meciuri si la pranz.
 
In astfel de conditii hidratarea este fundamentala, insa nu este suficient sa bem apa in timpul meciului, deoarece si alimentatia adecvata, inainte si dupa meci, contribuie la confortul hidric. Daca pe parcursul unei zile un adult pierde intre 2 si 2,5 litri de apa pe diverse cai, specialistii apreciaza ca necesarul de apa este de cel putin 1,5 litri/ zi. In astfel de perioade insa este necesara o hidratare mai consistenta, atat cu apa, cat si cu unele alimente bogate in apa si fibre. Se recomanda astfel legumele si fructele cu un continut de apa intre 80 si 95%: castraveti, salata, rosii, dovlecei, pepeni verzi si galbeni, citrice, caise, mere. Desi nucile, avocado si curmalele sunt ceva mai calorice si au in compomnenta lor mai putina apa, nu este indicata renuntarea la acestea deoarece furnizeaza zaharuri lente, extrem de utile pentru efort.
 
In perioadele caniculare nu se recomanda produsele cu un continut bogat in grasimi (inghetata, lactatele si branzeturile grase) si nici bauturile carbogazoase, alcoolul, lichidele ce contin multa cofeina si zahar, deoarece acestea sunt diuretice.
 
In plus, pentru un confort sporit pe terenul de tenis trebuie sa purtam un echipament adecvat, iar sapca nu trebuie sa lipseasca. Hainele trebuie sa fie lejere si ample, de culori deschise. Este foarte important si sa folosim lotiune protectoare impotriva arsurilor solare.
 
In astfel de perioade pe terenul de tenis trebuie evitata risipa de energie, iar consumul de lichide trebuie sa fie constant, incluzand cel putin 250 ml la fiecare 15 - 20 de minute. 
 
Nu trebuie sa uitam de recomandarea Tenis Partener privind efectuarea unui control medical periodic daca practicam tenisul, mai ales in perioadele cu disconfort termic. Este important sa realizam ca fiecare dintre noi este responsabil de propria sanatate, astfel ca trebuie sa tinem cont de sfaturile specialistilor si sa nu fortam, in situatia in care se instaleaza epuizarea.